Analiza Systemów Behawioralnych
Analiza Systemów Behawioralnych (BSA) to dział Zarządzania Zachowaniami Organizacyjnymi. Jest to proces analizy badanych zmiennych ukierunkowany na pomoc w planowaniu ...
Zarządzanie zachowaniami organizacyjnymi
Zarządzanie zachowaniami organizacyjnymi to subdyscyplina stosowanej analizy zachowania, dziedziny psychologii behawioralnej, której celem jest przewidywanie i kontrola zachowania (Bąbel, Ostaszewski ...
Psychologia Biznesu
Psychologia biznesu zajmuje się badaniem i rozumieniem mechanizmów ludzkich zachowań w odniesieniu do kontekstu organizacyjnego oraz zachowań konsumenckich. Swoim oddziaływaniem ...
Zespoły zadaniowe
Zespoły zadaniowe, jako obiekt zainteresowania naukowego, były przedmiotem analiz począwszy od badań Hawthorne Western Electric Company w USA (Kożusznik, 2011) ...
Efektywny feedback
Wypunktowanie oczekiwanych rezultatów definiuje cele do osiągnięcia. Z kolei pomiar informuje, na ile udało się je osiągnąć. Realizacja tych dwóch ...
Testy kompetencji zawodowych
Testy kompetencji zawodowych należą do grupy standaryzowanych metod pomiaru. Dzięki nim można uzyskać rzetelną ocenę poziomu posiadanych kompetencji zawodowych. Zasadniczo ...
Zarządzanie efektywnością (wydajnością) pracowników
Zarządzanie efektywnością (wydajnością) pracowników Niska sprzedaż, niesatysfakcjonujące wyniki pracy a może po prostu słaba motywacja? Wiele organizacji inwestuje duże środki ...
Modyfikacja Zachowania
Modyfikacja Zachowania oraz Analiza Zachowania są dziedzinami psychologii zajmującymi się funkcjonalną identyfikacją zależności pomiędzy otoczeniem a bezpośrednim zachowaniem oraz dostarczaniem ...
Zarządzanie Efektywnością Pracowników – Kształtowanie i modyfikacja zachowań
Zarządzanie Efektywnością Pracowników uczy przełożonych jak wpływać na zachowanie swoich podwładnych. Prowadzenie biznesu jest zajmowaniem się zachowaniem Przedsiębiorstwa zatrudniają pracowników, ...
Ocena kompetencji
Ocena kompetencji stanowi jedno z kluczowych aspektów systemu zarządzania kompetencjami. Brak możliwości pomiaru i oceny kompetencji uniemożliwia tak naprawdę ich ...
Dedykowane testy rekrutacyjne
Dedykowane testy rekrutacyjne Testy rekrutacyjne należą do metod pozwalających na diagnozę potencjału, możliwości i predyspozycji kandydata do pracy. Pracodawca czy ...
Modelowanie kompetencji
Modelowanie kompetencji jest procesem identyfikacji, analizy i opisu zachowań wymaganych od pracownika w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Nie ma ściśle ...
Zarządzanie personelem – kluczowe fakty i mity
Zarządzanie personelem należy do tego typu umiejętności, które w dużym stopniu są uwarunkowane posiadanymi przekonaniami i wiedzą z zakresu zachowań ...
Testy kompetencyjne
Testy kompetencyjne należą do grupy standaryzowanych metod pomiaru i oceny kompetencji. Są to niezwykle rzetelne narzędzia dostarczające obiektywnej i wiarygodnej ...
Metody pomiaru i oceny kompetencji
Metody pomiaru i oceny kompetencji Zasadniczo metody pomiaru i oceny kompetencji można przypisać do trzech kategorii: Prostych – dostarczają one ...
Wpływ postawy na zachowanie
Jednym z oczywistych powodów popularności problematyki w badaniu postaw jest przekonanie o silnym związku postaw z zachowaniem. Strategia metodologiczna zakłada, ...
Postawa
Postawa definiowana jest jako względnie stała skłonność do pozytywnego lub negatywnego ustosunkowania się człowieka do danego obiektu. Ustosunkowanie takie może ...
Zachowanie jako przejaw kompetencji
Zachowanie jako przejaw kompetencji Bezpośrednim obserwowalnym wskaźnikiem mówiącym o tym, czy dana osoba wykazuje daną kompetencję są zachowania danej osoby ...